DETAIL TITULU:
Čeština pro učitele. 4., upravené vydání
Hubáček Jaroslav - Jandová Eva - Svobodová
Vade Mecum Bohemiae 2010
brožovaná, 375 str.
ISBN 9788086041377
-
anotace
Čeština pro učitele, která od roku 1996 vychází už ve čtvrtém, doplněném a upraveném vydání, se osvědčila jako užitečná jednosvazková mluvnice, která přehledně soustřeďuje stěžejní výklady o českém jazykovém systému z pohledu hláskosloví, tvarosloví, slovní zásoby a tvoření slov i skladby a stylistiky, neopomíjí tedy žádnou oblast, které se školní výuka češtiny věnuje. Připojeno je obecné poučení o jazyce, jazykovědě a jazykové kultuře.
Autoři jednosvazkové publikace vycházeli ze zkušeností během dlouholetého působení na Ostravské univerzitě právě při přípravě studentů učitelství a při výchově dalších bohemistů různého praktického zaměření. Snažili se rovněž přihlížet k moderním teoriím a naznačit možný směr dalšího vývoje jednotlivých jazykových plánů. Dílči kapitoly, hlavně kapitola věnovaná skladbě, sice usilují o výstižné rámcové přiblížení moderních odborných trendů, avšak současně je propojují s dosavadními školskými přístupy a obvyklou terminologií školních učebnic. Titul Čeština pro učitele napovídá, že kniha by měla i nadále sloužit jako vhodná a srozumitelná pomůcka jak pro učitele z praxe, tak pro studenty učitelství, případně pak pro širší veřejnost, která aktuální jazykovou problematiku současné češtiny sleduje.
Autoři jednosvazkové publikace vycházeli ze zkušeností během dlouholetého působení na Ostravské univerzitě právě při přípravě studentů učitelství a při výchově dalších bohemistů různého praktického zaměření. Snažili se rovněž přihlížet k moderním teoriím a naznačit možný směr dalšího vývoje jednotlivých jazykových plánů. Dílči kapitoly, hlavně kapitola věnovaná skladbě, sice usilují o výstižné rámcové přiblížení moderních odborných trendů, avšak současně je propojují s dosavadními školskými přístupy a obvyklou terminologií školních učebnic. Titul Čeština pro učitele napovídá, že kniha by měla i nadále sloužit jako vhodná a srozumitelná pomůcka jak pro učitele z praxe, tak pro studenty učitelství, případně pak pro širší veřejnost, která aktuální jazykovou problematiku současné češtiny sleduje.