DETAIL TITULU:
Škola - hrozba či příležitost pro zranitelné jedince
Bajgarová Zdeňka
Jihočeská univerzita v ČB 2021
brožovaná, 235 str.
ISBN 9788073949204
-
anotace
Monografie "Škola - hrozba či příležitost pro zranitelné jedince?" je výstupem ze stejnojmenného tříletého týmového projektu Grantové agentury Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, na kterém se podílejí členové katedry psychologie, pedagogiky, primární a preprimární pedagogiky, speciální pedagogiky a jejich studenti.
Výzkumné práce členů řešitelského týmu se zaměřovaly na jedince, kteří se z nejrůznějších důvodů obtížněji adaptují na školní prostředí a jsou tak zvýšeně náchylní k nepříznivému vývoji (v různých oblastech fungování). Tito jedinci obvykle kladou na kvalitu školního prostředí vyšší nároky, zároveň se zvyšuje pravděpodobnost toho, že budou vyvolávat horší odezvu u učitelů a spolužáků, která bude zpětně negativně působit na projevy jejich chování. Kvalitní školní prostředí ale může problematické projevy zmírňovat a kompenzovat tak určité dané znevýhodnění.
Monografie má čtyři oddíly - Zranitelní jedinci ve školství; Vytváření podpůrného klimatu třídy, prevence ostrakizace; Specifika školní zátěže a zranitelnosti vůči ní; Další podpůrné faktory v péči o zranitelné jedince.
Výzkumné práce členů řešitelského týmu se zaměřovaly na jedince, kteří se z nejrůznějších důvodů obtížněji adaptují na školní prostředí a jsou tak zvýšeně náchylní k nepříznivému vývoji (v různých oblastech fungování). Tito jedinci obvykle kladou na kvalitu školního prostředí vyšší nároky, zároveň se zvyšuje pravděpodobnost toho, že budou vyvolávat horší odezvu u učitelů a spolužáků, která bude zpětně negativně působit na projevy jejich chování. Kvalitní školní prostředí ale může problematické projevy zmírňovat a kompenzovat tak určité dané znevýhodnění.
Monografie má čtyři oddíly - Zranitelní jedinci ve školství; Vytváření podpůrného klimatu třídy, prevence ostrakizace; Specifika školní zátěže a zranitelnosti vůči ní; Další podpůrné faktory v péči o zranitelné jedince.