DETAIL TITULU:
S dětmi do divadla
Váňová Michaela
Akademie múzických umění 2022
brožovaná, 120 str.
ISBN 9788073316310
-
anotace
Jak s dětmi komunikovat v divadle a o divadle? Proč chodit se třídou do divadla? Podle čeho vybírat představení? Jak děti na návštěvu divadla připravit?
Setkání s živým uměním, tedy s živými herci "tady a teď" je pro třídu i děti navštěvující divadlo s rodiči výjimečným společným zážitkem. Návštěva divadla se stává podnětem k vyjádření vlastních názorů a pocitů, které mohou děti vzájemně sdílet. Skrze něj (vedle vztahu ke kulturním hodnotám) rozvíjí také schopnost naslouchání, porozumění, empatie a komunikace.
Kniha se zabývá světem divadla pro děti ze tří základních úhlů pohledu: z pohledu dítěte, učitele/vychovatele a divadelníka (tvůrce divadelního představení). Nabízí vhled do základních divadelních pojmů, specifik a významu divadla pro děti. Aktivní formou, prostřednictvím drobných úkolů a podnětů, provází čtenáře metodami přípravy dětí na návštěvu divadelního představení a různými způsoby jeho reflexe. Pomáhá učitelům a rodičům uvědomit si, na co se hodí myslet dřív, než s dětmi do divadla vyrazí, a pojmenovat vlastní očekávání od divadla pro děti, aby je podpořila v jejich vlastním aktivním výběru a zájmu o divadlo. Přináší podněty, jak přemýšlet o divadelním zážitku pro děti, aby si z něj odnesly i po jeho skončení co nejvíc.
Autorka v knize propojuje svou praxi divadelní lektorky a herečky mj. divadla Minor se získanými poznatky z výuky na katedře preprimární a primární pedagogiky na Pedagogické fakultě UK v Praze a na katedře výchovné dramatiky DAMU.
Setkání s živým uměním, tedy s živými herci "tady a teď" je pro třídu i děti navštěvující divadlo s rodiči výjimečným společným zážitkem. Návštěva divadla se stává podnětem k vyjádření vlastních názorů a pocitů, které mohou děti vzájemně sdílet. Skrze něj (vedle vztahu ke kulturním hodnotám) rozvíjí také schopnost naslouchání, porozumění, empatie a komunikace.
Kniha se zabývá světem divadla pro děti ze tří základních úhlů pohledu: z pohledu dítěte, učitele/vychovatele a divadelníka (tvůrce divadelního představení). Nabízí vhled do základních divadelních pojmů, specifik a významu divadla pro děti. Aktivní formou, prostřednictvím drobných úkolů a podnětů, provází čtenáře metodami přípravy dětí na návštěvu divadelního představení a různými způsoby jeho reflexe. Pomáhá učitelům a rodičům uvědomit si, na co se hodí myslet dřív, než s dětmi do divadla vyrazí, a pojmenovat vlastní očekávání od divadla pro děti, aby je podpořila v jejich vlastním aktivním výběru a zájmu o divadlo. Přináší podněty, jak přemýšlet o divadelním zážitku pro děti, aby si z něj odnesly i po jeho skončení co nejvíc.
Autorka v knize propojuje svou praxi divadelní lektorky a herečky mj. divadla Minor se získanými poznatky z výuky na katedře preprimární a primární pedagogiky na Pedagogické fakultě UK v Praze a na katedře výchovné dramatiky DAMU.