© Nakladatelství
KAROLINUM 2020

RSS RSS   facebook


visa visa
maestro maestro

webmaster

VŠECHNY ZDE NABÍZENÉ PUBLIKACE MÁME SKLADEM

košík

VÁŠ NÁKUP


0 POLOŽEK
CENA: 0 VČETNĚ DPH



DETAIL TITULU:

Média a kultura. Od primární orální kultury ke konstrukci kyber-

prostorových identit v éře digitální komunikace

Vysoká škola finanční a správní 2020

brožovaná122 str.
ISBN 9788074081798

obálka
-10% 419,-
377,-
1-2 ks

Autoři v knize uceleným způsobem rekonstruují historický vývoj komunikačních médií od preliterálních společností až do současnosti digitálního věku. Různé formy komunikace ve vývoji společnosti považují za vzájemně propojený a komplexní systém, který utváří nové modely jednání, vztahů a myšlení. Kniha navazuje na stávající teorie médií a studia společnosti pozdně moderní doby, která zároveň rozšiřuje. První část monografie seznamuje s historickým přehledem obecnějšího vývoje komunikačních médií, jejich rolí a kulturním významem civilizačního procesu. Sleduje genezi forem komunikace v prostředí orálních kmenových kultur, dále kulturní a společenské souvislosti vzniku a šíření písma a nových forem médií v podobě desek, tabulek či papyru. Navazuje připomenutí epochy tisku s dosud nepřekonaným rozvojem kultury a vzdělanosti. Následuje zachycení nástupu elektronických médií, kdy rozhlasové a televizní vysílání formovalo nové směry komunikace vůči anonymním příjemcům včetně zrodu efektivních metod manipulace. Závěr patří úvahám o vztahu digitálních technologií a společnosti pozdní modernity. Kniha popisuje a vysvětluje některé principy digitální éry komunikace, které mají mj. za následek nikoli reflexi skutečnosti, ale její vlastní interpretaci.