DETAIL TITULU:
Vzdělávací systémy v zahraničí. Encyklopedický přehled školství ve
30 zemích evropy, v Japonsku Kanadě, USA
Průcha Jan
Wolters Kluwer 2018
brožovaná, 320 str.
ISBN 9788075528452
-
anotace
Na českém trhu ojedinělá publikace prof. Jana Průchy, nestora čeké pedagogiky, poskytuje informace o tom, jak jsou utvářeny vzdělávací systémy v zahraničí. Celkově je popsáno 30 vzdělávacích systémů v Evropě a dále v Japonsku, Kanadě a USA. Přehledně, systematicky, srozumitelně.
Pan profesor vytvořil touto publikací unikátní podklad ke srovnávání českého vzdělávacího systému se zahraničními. Ukazuje, že toto hodnocení není jednoduché, neboť v jednotlivých státech fungují dosti odlišné vzdělávací systémy. Proto také nelze stanovit jednoznačně, které země mají nejlepší vzdělávání. Přesto ale podle některých komparativních ukazatelů patří Česká republika ke skupině zemí s úspěšným vzdělávacím systémem.
Kniha je určena jak odborníkům a studentům v pedagogice, školství a sociálních vědách, tak širší veřejnosti zajímající se o problémy vzdělávání.
"Publikace je velmi užitečný a ? troufám si říci ? v rámci české pedagogické literatury jedinečný příspěvek k informaci o současných typech vzdělávacích systémů v Evropě a v nejdůležitějších mimoevropských zemích, o současných trendech a jejich slabých a silných stránkách. Je to kniha, která bezpochybně plní mezeru v dnešní pedagogické literatuře. Čerpá i z relevantních mezinárodních statistických a jiných vědeckých pramenů a v neposlední řadě navazuje na bohatou zkušenost autora badatele.
Pan profesor vytvořil touto publikací unikátní podklad ke srovnávání českého vzdělávacího systému se zahraničními. Ukazuje, že toto hodnocení není jednoduché, neboť v jednotlivých státech fungují dosti odlišné vzdělávací systémy. Proto také nelze stanovit jednoznačně, které země mají nejlepší vzdělávání. Přesto ale podle některých komparativních ukazatelů patří Česká republika ke skupině zemí s úspěšným vzdělávacím systémem.
Kniha je určena jak odborníkům a studentům v pedagogice, školství a sociálních vědách, tak širší veřejnosti zajímající se o problémy vzdělávání.
"Publikace je velmi užitečný a ? troufám si říci ? v rámci české pedagogické literatury jedinečný příspěvek k informaci o současných typech vzdělávacích systémů v Evropě a v nejdůležitějších mimoevropských zemích, o současných trendech a jejich slabých a silných stránkách. Je to kniha, která bezpochybně plní mezeru v dnešní pedagogické literatuře. Čerpá i z relevantních mezinárodních statistických a jiných vědeckých pramenů a v neposlední řadě navazuje na bohatou zkušenost autora badatele.