© Nakladatelství
KAROLINUM 2020

RSS RSS   facebook


visa visa
maestro maestro

webmaster

VŠECHNY ZDE NABÍZENÉ PUBLIKACE MÁME SKLADEM

košík

VÁŠ NÁKUP


0 POLOŽEK
CENA: 0 VČETNĚ DPH



Domácí stránka  > EKONOMIE  > detail titulu

DETAIL TITULU:

Společenská odpovědnost firem a organizací

Udržitelně o udržitelnosti

Ekopress, s.r.o. 2022

brožovaná139 str.
ISBN 9788087865774

obálka
-10% 245,-
221,-
SKLADEM

Kniha se zaměřuje na problematiku společenské odpovědnosti a udržitelnosti v podmínkách české firmy. Jelikož samotná společenská odpovědnost stojí na třech základních pilířích, je kniha koncipována tak, aby dala nahlédnout do všech tří pilířů, a to jak z hlediska teoretického chápání, tak zejména z hlediska praktického. Tam, kde to bylo vhodné, je doplněna příklady pro lepší pochopení výkladu. Úvodní kapitoly jsou vystaveny na teoretickém poznání, které kultivuje samotnou společenskou odpovědnost a udržitelnost. Ukazují její kořeny a tím i principy, ze kterých se vyvíjí aktuální moderní trendy. Dále kniha nechává nahlédnout do historického vývoje po roce 1989. Pro naši republiku je nesmírně důležité se tímto vývojem zaobírat, protože historie tvoří současnost a pokládá kameny budoucnosti. Následující kapitoly nabízejí detailnější pohled na jednotlivé oblasti (pilíře). Je zde zastoupena jak ekonomická problematika, tak i sociální a ekologická. Jelikož ekologie je velmi populární téma zejména u mladých lidí, nelze zde nezmínit green marketing a jeho stinnou stránku, tedy green-washing. U ekologických problémů se následně zastavíme ve spojitosti s klimatickými změnami. Jsou to zejména firmy, které mají moc je ovlivňovat jak pozitivně, tak bohužel negativně. Přesto jsou vypíchnuty zejména pozitivní případy a postup, kterým se mohou firmy samy inspirovat. Dále se text věnuje řízení lidských zdrojů. Jedná se sice o problematiku, která je na jednu stranu úzce spojena se sociální oblastí a někdo by mohl dodat, že spadá také pod oblast ekonomickou. Tím se její důležitost ještě umocňuje. A každý jeden z nás je součástí nějakého pracovního procesu ať už jako zaměstnanec, nebo jako zaměstnavatel či podnikatel. Proto je nutné se podívat na HR zblízka a uvědomit si, jaké příležitosti se nám tady otevírají. Jak můžeme prospět lidem zapojeným do stejného pracovního prostředí, ve kterém jsme my sami. Co by je mohlo motivovat k úspěchům a/nebo větší spokojenosti a co naopak demotivovat? Závěr knihy přináší souhrn doporučení pro jednotlivé profese a osobnosti. Každý z nás je jiný, má jinou funkci, roli a povahu. Zaměřujeme se na různé podněty a jsme v různých etapách svého života. Záměrem autorů je ukázat, že společensky odpovědné, nebo udržitelné chování, není natolik obtížné, jak se může ze začátku jevit. Upozorňují i na určité finanční benefity, které se mohou dostavit po nastavení CSR programů a v neposlední řadě zmiňují několik různých aliancí a společností, které CSR podporují a pomáhají s jejím správným zavedením tak, aby to bylo přínosné pro všechny zainteresované strany.