DETAIL TITULU:
Alchymie: Kouzlo značky a podivuhodná věda úspěchu
marketingových nápadů, které nedávají smysl
Sutherland Rory
Jan Melvil Publishing s.r.o. 2021
vázaná, 400 str.
ISBN 9788075551344
-
anotace
Jak vyrobit zázrak? Legenda reklamního světa Rory Sutherland vás přesvědčí, že řešení problémů musíte hledat tam, kde nikdo jiný - ve sférách zdánlivé iracionality. Jen zde totiž najdete skutečné motivy rozhodnutí vašich zákazníků, kolegů a lidí obecně. I těch vlastních, ač si to málokdo z nás dokáže přiznat.
Porozumění tomu, co ovlivňuje naše chování, jak vytvořit důvěru ve značku, co je signalizace, jak využít placebo efekt a proč konečně aplikovat poznatky behaviorální psychologie nejen v reklamním, ale v jakémkoliv byznysu, vám Sutherland předá stylem nejzábavnějšího a nejbystřejšího společníka na večírku. Budete se dokonce těšit i na poznámky pod čarou. Ale hlavně získáte odvahu vyzkoušet své nejlepší nesmyslné nápady protěžované racionalitě navzdory. Protože dávají smysl.
Vaše představy o světě a lidech rozbijí poznatky jako:
Logika je nástrojem, nikoliv pravidlem.
Na vnímání není nic objektivního, i když jsme přesvědčeni o opaku.
Snaha posílit racionální chování nutně nevede přes racionální argumenty.
Dobrý odhad je také vědeckou metodou.
Neočekávané nebo nelogické věci zaujmou mnohem víc než ty jasně logické.
Skutečný génius lidstva spočítá ve schopnosti mít přibližně pravdu.
Koťátka v reklamě fungují.
O autorovi
Rory Sutherland (* 1965) je bývalý kreativní ředitel OgilvyOne, nyní místopředseda Ogilvy Group UK. V reklamní a marketingové branži se pohybuje více než 30 let. Svými sloupky pravidelně přispívá do časopisu The Spectator. I díky britskému humoru mají jeho TED Talks milionové počty zhlédnutí.
Přeložila Lenka Lichtenberg.
Porozumění tomu, co ovlivňuje naše chování, jak vytvořit důvěru ve značku, co je signalizace, jak využít placebo efekt a proč konečně aplikovat poznatky behaviorální psychologie nejen v reklamním, ale v jakémkoliv byznysu, vám Sutherland předá stylem nejzábavnějšího a nejbystřejšího společníka na večírku. Budete se dokonce těšit i na poznámky pod čarou. Ale hlavně získáte odvahu vyzkoušet své nejlepší nesmyslné nápady protěžované racionalitě navzdory. Protože dávají smysl.
Vaše představy o světě a lidech rozbijí poznatky jako:
Logika je nástrojem, nikoliv pravidlem.
Na vnímání není nic objektivního, i když jsme přesvědčeni o opaku.
Snaha posílit racionální chování nutně nevede přes racionální argumenty.
Dobrý odhad je také vědeckou metodou.
Neočekávané nebo nelogické věci zaujmou mnohem víc než ty jasně logické.
Skutečný génius lidstva spočítá ve schopnosti mít přibližně pravdu.
Koťátka v reklamě fungují.
O autorovi
Rory Sutherland (* 1965) je bývalý kreativní ředitel OgilvyOne, nyní místopředseda Ogilvy Group UK. V reklamní a marketingové branži se pohybuje více než 30 let. Svými sloupky pravidelně přispívá do časopisu The Spectator. I díky britskému humoru mají jeho TED Talks milionové počty zhlédnutí.
Přeložila Lenka Lichtenberg.