© Nakladatelství
KAROLINUM 2023

RSS RSS   facebook


visa visa
maestro maestro

webmaster

VŠECHNY ZDE NABÍZENÉ PUBLIKACE MÁME SKLADEM

košík

VÁŠ NÁKUP


0 POLOŽEK
CENA: 0 VČETNĚ DPH



DETAIL TITULU:

Ekonomika kultury

Masarykova univerzita 2020

brožovaná283 str.
ISBN 9788021096332

obálka
450,-
405,-
1-2 ks

Publikace je věnována specifikům ekonomického chodu kulturních institucí. V úvodu nastiňuje základní principy fungování trhů s kulturními statky a službami, popisuje různé možnosti jejich financování a shrnuje diskusi ekonomů o vhodnosti veřejných subvencí. Dále jsou pak jednotlivé kapitoly věnován y dílčím odvětvím kultury a jejich současnému fungování, s ohledem na existující hospodářský a legislativní rámec. Závěrečná část je věnována managementu a marketingu kulturních institucí. Publikace je cennou pomůckou pro všechny studenty managementu kultury či arts managementu.



"V českém prostředí dosud chyběla publikace, která by čtenáři souhrnně představila oblast ekonomiky kultury a nabídla aplikaci ekonomických teorií na českou kulturní infrastrukturu. Hluboké znalosti ekonomických aspektů kulturního světa předkládají autoři čtenáři přístupnou formou. Důležitým bonusem jsou i otázky a úkoly na konci každé kapitoly motivující čtenáře k dalšímu studiu rozmanitých pramenů."

Ing. Marek Prokůpek, Ph.D., Katedra arts managementu, Vysoká škola ekonomická



"Oba autoři jsou v oblasti ekonomie a ekonomiky kultury odborníky, o čemž ostatně výmluvně svědčí i jejich dlouhodobá výzkumná, publikační a pedagogická činnost. Je to však především zřejmé i z textu samotného. Ten má totiž velmi dobře vyváženou strukturu, a přestože zpracovává komplexní a často nesourodé téma, "drží pohromadě" a působí uceleným dojmem. Současně nejde o text kompilační, ale objevují se zde i výsledky originálního výzkumu a narazíme také na části vyloženě názorové či polemické, což považuji za velký přínos, neboť čtenář je často nucen v duchu s autory vést diskusi a argumentovat. ...

Samostatnou pozornost si zaslouží i grafické zpracování knihy. Je velmi osvěžující, když je i učebnímu textu věnována pozornost z hlediska zvoleného písma, vzhledu stránky a v tomto případě i doplnění ilustracemi na úvodní straně každé kapitoly.

Celkově bych řekl, že se jedná o text, který se v pozitivním smyslu vymyká tomu, co bylo u nás doposud na toto téma napsáno a jeho přínos ocení nejen ekonomové či studenti ekonomiky kultury.".

doc. Ing. Vladimír Hyánek, Ph.D., Centrum pro výzkum neziskového sektoru, Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity