© Nakladatelství
KAROLINUM 2018

RSS RSS   facebook


visa visa
maestro maestro

webmaster

VŠECHNY ZDE NABÍZENÉ PUBLIKACE MÁME SKLADEM

košík

VÁŠ NÁKUP


0 POLOŽEK
CENA: 0 VČETNĚ DPH



DETAIL TITULU:

L'absurde dans le théâtre Dada et présurréaliste français

Masarykova univerzita nakladatelství 2017

brožovaná294 str.
ISBN 9788021084612

obálka
-10% 369,-
332,-
1-2 ks

Publikace se zaměřuje na absurdno a jeho scénický potenciál v divadle francouzského dada a začínajícího surrealismu. Korpus tvoří tři texty, jež dosud nebyly předmětem odpovídajícího výzkumu: dva z nich nebyly z hlediska scéničnosti hodnoceny (T. Tzara: První nebeské dobrodružství pana Antipyrina, R. Vitrac: Tajemství lásky), třetí téměř zcela unikl pozornosti (A. Breton - P. Soupault: Račte).

Autorka na absurdno nahlíží jako na estetickou kategorii aplikovatelnou na divadelní analýzu jako takovou - na rozdíl od populární koncepce tzv. "absurdního dramatu" britského kritika M. Esslina (definované s ohledem na avantgardu 50. let 20. století), jež je často kritizována pro nepřesnost, ale nebyla dosud podrobena žádné důsledné analýze. Závěr je mimo jiné věnován zhodnocení Esslinova pojetí absurdna v divadle.
---
La publication se penche sur l'absurde dans le théâtre Dada et présurréaliste français, en interrogeant le potentiel scénique de cet absurde dans trois textes qui restent a ce jour pratiquement inexplorés : tout court (A. Breton - P. Soupault : S'il vous plaît), ou du point de vue de leur théâtralité (T. Tzara : La Premiere aventure céleste de Mr. Antipyrine, R. Vitrac : Les Mysteres de l'amour).

L'auteur entend l'absurde comme une catégorie esthétique applicable a l'analyse de théâtre telle quelle - contrairement au théâtre de l'absurde de M. Esslin, conception mise en place pour qualifier l'avant-garde des années 1950, et souvent critiquée pour son imprécision. La conclusion entreprend en outre de mesurer la contribution esslinienne apportée a l'étude de l'absurde au théâtre.