DETAIL TITULU:
-
anotace
Soubor esejistických textů Poklad pokorných francouzsky píšícího belgického dramatika, básníka, esejisty, mystika, filosofa a jednoho ze zakladatelů symbolismu Maurice Maeterlincka (1862-1949) vyšel roku 1896 stejně jako další esejistická kniha věnovaná vegetariánství Pohřbený chrám.
Maeterlinck se nejdřív představil jako autor dvou básnických sbírek Skleníky (1889) a Dvanáct písní (1896). Renomé si získal především jako dramatik. Jeho nejčastěji uváděnou hrou je snová férie Modrý pták (1908). Úspěch měla i další hra Pélleas a Mélisanda (1892), kterou rovněž známe z operního ztvárnění Clauda Debussyho nebo v podobě symfonické básně Arnolda Schőnberga.
Poklad pokorných otevírá často citovaný text Mlčení, v němž autor staví meditativní ticho proti hlučnosti a zneužívání řeči tak, jak se to děje v moderním, mediálním světě. Následují eseje o probuzení duše, o mystické morálce, o ženách, o každodenní tragice, ale také osobité portréty romantického básníka Novalise nebo amerického panteistického filosofa Emersona.
Poklad pokorných vyšel poprvé v edici staroříšského Josefa Floriana, podruhé v Knihách dobrých autorů Kamily Neumannové a potřetí v nakladatelství A. Srdce v Praze. Tento svazek je reedicí druhého vydání Maeterlinckových esejů v překladu Marie Kalašové, která velkou část své překladatelské praxe zasvětila právě tomuto autorovi.
Knihu doplňuje esej Jana Suka Před každým dnem šla noc.
Maeterlinck se nejdřív představil jako autor dvou básnických sbírek Skleníky (1889) a Dvanáct písní (1896). Renomé si získal především jako dramatik. Jeho nejčastěji uváděnou hrou je snová férie Modrý pták (1908). Úspěch měla i další hra Pélleas a Mélisanda (1892), kterou rovněž známe z operního ztvárnění Clauda Debussyho nebo v podobě symfonické básně Arnolda Schőnberga.
Poklad pokorných otevírá často citovaný text Mlčení, v němž autor staví meditativní ticho proti hlučnosti a zneužívání řeči tak, jak se to děje v moderním, mediálním světě. Následují eseje o probuzení duše, o mystické morálce, o ženách, o každodenní tragice, ale také osobité portréty romantického básníka Novalise nebo amerického panteistického filosofa Emersona.
Poklad pokorných vyšel poprvé v edici staroříšského Josefa Floriana, podruhé v Knihách dobrých autorů Kamily Neumannové a potřetí v nakladatelství A. Srdce v Praze. Tento svazek je reedicí druhého vydání Maeterlinckových esejů v překladu Marie Kalašové, která velkou část své překladatelské praxe zasvětila právě tomuto autorovi.
Knihu doplňuje esej Jana Suka Před každým dnem šla noc.