DETAIL TITULU:
Dejme mozky dohromady. Skupinová kognitivní rehabilitace a reedukace
jazykových funkcí
Brožek Ĺuba - Poláková Barbora
Triton 2016
;156 str.
ISBN 9788075530943
-
anotace
Publikace představuje praktickou příručku pro logopedy, psychology, ergoterapeuty, případně další zaměstnance ve zdravotnictví či v sociálních službách, kteří pracují s lidmi s kognitivními a řečovými deficity a napomáhají v jejich rehabilitaci či aktivizaci. Cílovými klienty jsou osoby po mozkových příhodách, traumatických poraněních mozku, osoby s různými typy neurodegenerativních onemocnění, případně osoby s nádorovými nebo zánětlivými onemocněními postihujícími mozek.
Jedná se o dvacet tematicky zaměřených souborů pracovních listů, které lze použít pro 60- až 90minutovou skupinovou kognitivní rehabilitaci a zlepšení konverzačních dovedností. Pracovní listy, jejichž součástí jsou tematické texty i obrázky, jsou zaměřeny především na rozvoj pozornostních, paměťových, řečových, zrakově-prostorových či exekutivních funkcí, jejich důležitou složkou je ale také podpora vzájemné interakce mezi účastníky skupinové rehabilitace. Listy zohledňují možnost práce s osobami s různými stupni postižení komunikačních schopností: lze je použít pro klienty jak s afázií (jako pomůcku při restituci fatických funkcí či zlepšování oblasti funkcionální komunikace), tak i s dysartrií (pro zvýšení příležitosti komunikovat s dalšími osobami či při tréninku kompenzačních mechanismů), a dále pro osoby s paměťovými, pozornostními či exekutivními potížemi.
Jedná se o dvacet tematicky zaměřených souborů pracovních listů, které lze použít pro 60- až 90minutovou skupinovou kognitivní rehabilitaci a zlepšení konverzačních dovedností. Pracovní listy, jejichž součástí jsou tematické texty i obrázky, jsou zaměřeny především na rozvoj pozornostních, paměťových, řečových, zrakově-prostorových či exekutivních funkcí, jejich důležitou složkou je ale také podpora vzájemné interakce mezi účastníky skupinové rehabilitace. Listy zohledňují možnost práce s osobami s různými stupni postižení komunikačních schopností: lze je použít pro klienty jak s afázií (jako pomůcku při restituci fatických funkcí či zlepšování oblasti funkcionální komunikace), tak i s dysartrií (pro zvýšení příležitosti komunikovat s dalšími osobami či při tréninku kompenzačních mechanismů), a dále pro osoby s paměťovými, pozornostními či exekutivními potížemi.