DETAIL TITULU:
Žák s problémovým chováním
Bendl Stanislav - Hanušová Jaroslava - Linková Marie
Triton 2016
brožovaná, 108 str.
ISBN 9788073877033
-
anotace
Problémové chování žáků patří ke každodenní realitě škol a školských zařízení. Nelze před ním zavírat oči ani očekávat, že odezní samo nebo že ho vyřeší někdo jiný. Každý pedagogický pracovník - profesionál, ale i každý jiný vychovatel - rodič, prarodič nebo třeba pěstoun, by měl mít o tomto chování a možnostech nápravy alespoň základní povědomí. K němu patří i znalost systému, který v naší zemi zajišťuje institucionální pomoc při řešení problémového chování, ať už jde o záškoláctví, šikanu, vandalismus, zneužívání návykových látek či jiné nežádoucí jevy.
Problémové a rizikové chování je velmi mnohotvárné a za jeho konkrétními projevy mohou být rozmanité příčiny. Profesionální intervence není tudíž jednoduchá a často se na ní podílí více odborníků či zařízení.
Tato publikace mapuje současný systém institucionální pomoci s cílem poskytnout vychovatelům - v nejširším smyslu tohoto slova - základní přehled. Legislativní rámec, ve kterém tento systém existuje, se však pochopitelně mění, a proto se proměňuje i ona cesta institucionální pomoci.
Právě s tím by měl čtenář k předložené publikaci přistupovat a případné změny, o nichž informují odborná periodika, registrovat. Je dobré mít na paměti, že vždy existuje řada míst, kam se může obrátit s žádostí o profesionální pomoc ten, kdo si neví rady s konkrétní výchovnou situací.
Problémové a rizikové chování je velmi mnohotvárné a za jeho konkrétními projevy mohou být rozmanité příčiny. Profesionální intervence není tudíž jednoduchá a často se na ní podílí více odborníků či zařízení.
Tato publikace mapuje současný systém institucionální pomoci s cílem poskytnout vychovatelům - v nejširším smyslu tohoto slova - základní přehled. Legislativní rámec, ve kterém tento systém existuje, se však pochopitelně mění, a proto se proměňuje i ona cesta institucionální pomoci.
Právě s tím by měl čtenář k předložené publikaci přistupovat a případné změny, o nichž informují odborná periodika, registrovat. Je dobré mít na paměti, že vždy existuje řada míst, kam se může obrátit s žádostí o profesionální pomoc ten, kdo si neví rady s konkrétní výchovnou situací.