DETAIL TITULU:
Pivo, zbraně i tvarůžky. Podnikatelé meziválečného Československa
ve víru konjunktur a krizí
Jančík Drahomír - Štolleová Barbora
Maxdorf 2014
vázaná, 368 str.
ISBN 9788073454227
-
anotace
Nepřehlédnutelný podíl na tvorbě hospodářského, sociálního a kulturního prostředí meziválečného Československa měli podnikatelé a manažeři třímající otěže průmyslových podniků, a právě těm je věnována i publikace "Pivo, zbraně i tvarůžky".
Vypráví životní příběhy takřka dvou desítek osobností z řad prvorepublikového podnikového managementu, které vyjadřují širokou, ba nepřebernou pestrost podnikatelských aktivit na československém území. Ne všichni byli úspěšní, ale většina z těch, o kterých publikace pojednává, dosáhla, mimo jiné díky nebývalému osobnímu nasazení, invenci a houževnatosti, pozoruhodných výsledků a prosadila své firmy na širším evropském, ba i světovém trhu.
Původ a sociální zázemí vybraných osobností, především však podnikatelská kariéra - úspěchy i selhání v kontextu proměn podnikatelských strategií - a v neposlední i vývojový "přeliv" do značně odlišných podmínek řízeného hospodářství za nacistické okupace a po válce do nastupující éry socialismu, jsou dokladem nejen dynamičnosti, nýbrž, a to především, mnohotvárnosti podnikatelského prostředí.
Vypráví životní příběhy takřka dvou desítek osobností z řad prvorepublikového podnikového managementu, které vyjadřují širokou, ba nepřebernou pestrost podnikatelských aktivit na československém území. Ne všichni byli úspěšní, ale většina z těch, o kterých publikace pojednává, dosáhla, mimo jiné díky nebývalému osobnímu nasazení, invenci a houževnatosti, pozoruhodných výsledků a prosadila své firmy na širším evropském, ba i světovém trhu.
Původ a sociální zázemí vybraných osobností, především však podnikatelská kariéra - úspěchy i selhání v kontextu proměn podnikatelských strategií - a v neposlední i vývojový "přeliv" do značně odlišných podmínek řízeného hospodářství za nacistické okupace a po válce do nastupující éry socialismu, jsou dokladem nejen dynamičnosti, nýbrž, a to především, mnohotvárnosti podnikatelského prostředí.