DETAIL TITULU:
Perspektivy učení a vzdělávání v evropském kontextu
Prospects of Learning and Education in European Context
Veteška Jaroslav
Univerzita J.A.Komenského Praha 2012
brožovaná, 344 str.
ISBN 9788074520228
-
anotace
První část kolektivní monografie nazvané "Perspektivy učení a vzdělávání v evropském kontextu" přináší odborné a vědecké texty předních českých odborníků na problematiku vzdělávání a rozvoje dospělých. Výzkumy, realizované v letech 2009 až 2011, byly orientovány na zjišťování požadavků zaměstnavatelů na nové a stávající zaměstnance v oblasti jejich schopností, dovedností, postojů a požadovaného (očekávaného) chování. Analyzovány byly rovněž potřeby zaměstnavatelů v souvislosti s konceptem celoživotního učení, požadavky související se vzděláváním a rozvojem lidí ve firmách a oblasti, ve kterých zaměstnavatelé nejčastěji vzdělávají vlastní zaměstnance.
Druhou část publikace tvoří studie zaměřené na aktuální problémy současné evropské pedagogiky a andragogiky. Čtenář má jedinečnou možnost sledovat v téměř dvaceti studiích vývoj a směřování obou disciplín v širším kulturně-antropologickém, sociologickém a ekonomickém kontextu. Řada příspěvků reflektuje určitá úskalí a nedořešené transformační problémy, předkládá empiricky podložené sociálně-edukační přístupy, které se úspěšně uplatňují v celém spektru společenských věd. Jedná se především o oblast formálního a neformálního vzdělávání, rozvoje lidí v rámci pracovního (firemního) prostředí a v neposlední řadě pak o uplatnění těchto přístupů v oblasti řízení lidských zdrojů.
Druhou část publikace tvoří studie zaměřené na aktuální problémy současné evropské pedagogiky a andragogiky. Čtenář má jedinečnou možnost sledovat v téměř dvaceti studiích vývoj a směřování obou disciplín v širším kulturně-antropologickém, sociologickém a ekonomickém kontextu. Řada příspěvků reflektuje určitá úskalí a nedořešené transformační problémy, předkládá empiricky podložené sociálně-edukační přístupy, které se úspěšně uplatňují v celém spektru společenských věd. Jedná se především o oblast formálního a neformálního vzdělávání, rozvoje lidí v rámci pracovního (firemního) prostředí a v neposlední řadě pak o uplatnění těchto přístupů v oblasti řízení lidských zdrojů.